• بازدید : 1364

  • پ

  • شناسه خبر : 6407

در کمتر از ۱۲ روز کاری، گشایش درب های انبار سیمان در وزارت مردم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، کمتر از ۱۲ روز کاری پس از اعلام سیدحامد عسگری مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین مبنی بر گشایش نماد سپرده کالایی انبار های سیمان برای خرید بدون واسطه سیمان توسط مردم، تعداد نماد انبارهای گشایش یافته در عرضه سپرده کالایی به ۱۰ انبار رسید.
مدیرعامل سیمان تامین ضمن تشکر از تلاش و حرکت جمعی مدیران شرکتهای تابعه برای تحقق وعده های ارائه شده بیان داشت: در کمتر از ۱۲ روز کاری پس از اعلام درباره گشایش انبارها در سپرده کالایی نمادهای معاملاتی سیمان پاکتی تیپ دو برای خرید عموم توانستیم در یک کار جمعی و جهادی و در راستای تاکیدات وزیر محترم و رویکردهای وزارت مردم در دولت سیزدهم، برای اولین بار در صنعت سیمان این امر لازم را عملیاتی نموده و در این مدت زمان تعداد ۱۰ انبار را در اقصی نقاط میهن اسلامی به این فرایند وارد سازیم.
سیدحامد عسگری با تاکید بر ادامه مسیر تنظیم بازار و ثبات قیمتها و کاهش فاصله قیمت فروش درب کارخانه تا مصرف کننده نهایی بیان داشت: علت تاکید به استفاده از این روش بدین منظور بود که با توجه به عدم تمایل کارگزاران خریدار و فروشنده به انجام معاملات با کف حجم (عموما ۱۰ تن) موجب گردید که عاملین بزرگ خریدار عمده سیمان عرضه شده در بورس کالا بوده و مصرف کنندگان نهایی خرد، نسبت به تهیه سیمان مورد نیاز خود دچار مشکل و عدم توفیق در انجام معاملات ناچار به پرداخت قیمت های بسیار بالاتر از قیمت عرضه شده توسط تولیدکنندگان سیمان در بورس کالا می شدند. به جهت ایجاد امکان خرید برای این خریداران مطابق با قیمت های بورس کالا نسبت به راه اندازی بازار گواهی سپرده اقدام لازم صورت پذیرفت که نتیجتا انتظار می رود با ورود خریداران خرد به صورت حقیقی فاصله قیمتی در بازار کاهش قابل توجه ای را تجربه کند.
مدیرعامل سیمان تامین با اشاره به انجام معاملات ناپیوسته گواهی سپرده کالایی به روش گشایش نماد ها و با استفاده از ساز و کار حراج تک قیمتی، با هدف تسهیل و رفع موانع برای خرید توسط مصرف کنندگان نهایی افزود: در این مدت جلسات متعددی با همکاران و متخصصان این امر برگزار کردیم و با همراهی بین سازمانی که حاصل نگاه جمعی به این مسئله بود، توانستیم این کار را به نتیجه برسانیم. جا دارد از همکاری شرکت های تابعه و همچنین شرکت بورس کالای ایران در برنامه ریزی برای تسریع در انجام این فرایند تشکر کنم. با همراهی و تلاش بی وقفه این عزیزان توانستیم در این گام همانگونه که وعده شده بود سیمان فارس، سیمان صوفیان، سیمان ارومیه، سیمان فارس نو، سیمان خاش، سیمان شاهرود، سیمان زنجان، سیمان خوزستان، سیمان غرب و سیمان دورود را وارد معاملات گواهی سپرده کالایی کنیم.
مدیرعامل سیمان تامین، در خصوص گواهی سپرده سیمان همچنین افزود: طبق انچه پیشتر هم بیان شد، گواهی سپرده سیمان نظیر سایر گواهی های سپرده‌های کالایی است؛ یعنی افراد با همان کد سهامداری و به صورت آنلاین امکان خرید دارند و هیچ تفاوتی با معاملات و خرید سهام ندارد و اشخاص با همان کد سهامداری بازار سرمایه قادرند گواهی سپرده را معامله کنند و سفارشات خود را به صورت آنلاین ثبت و معامله نمایند. البته خریداران باید توجه داشته باشند که گواهی سپرده سیمان بازار ثانویه نداشته و مانند سایر گواهی سپرده‌های کالایی که معاملات در آن‌ها به صورت ناپیوسته است، نمی‌باشد و کسانی که مبادرت به انجام خرید سیمان می نمایند، الزاما باید نسبت به تحویل و حمل سیمان در مهلت زمانی مقرر شده شرکت ها اقدام کنند؛ که بر اساس آن و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مهلتی دو هفته‌ای برای تحویل و حمل سیمان در نظر گرفته شده است.
بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، انبارهای سیمان پاکتی تیپ ۲ و بصورت بسته بندی ۵۰ کیلویی پاکتی فعال شده و از روز یکشنبه مورخ ۹ آبان ماه ۱۴۰۰ اماده انجام معاملات می باشد. برای این منظور دوره پیش گشایش از ساعت ۱۲:۴۵ شروع و ساعت۱۳:۳۰ خاتمه می یابد و از راس ساعت ۱۳:۳۰ نیز حراج تک قیمتی برگزار می شود.