• بازدید : 3674

  • پ

  • شناسه خبر : 4518

برگزاری مراسم روز زمین پاک

زمین به عنوان گهواره و مهد تمدن بشری و زیستگاهی برای گونه های متنوع جانوری همواره با پیشرفت تکنولوژی های نوین در معرض خطر و آسیب هایی است که در آینده سلامت جوامع مختلف را در هر نقطه از دنیا به چالش خواهد کشید.

بنویســـیم محیـــط زیــست ، بخـــوانیم زنـــدگی

زیستن در محیط های آلوده به انواع آلاینده ها، زباله ها، پسماندهای صنعتی و خانگی در کنار آلودگی های صوتی همه و همه به عنوان تهدیدی برای اکوسیستم ها می باشد. جوامع مدرن دنیا اکنون به این باور رسیده اند که زمین و محیط زیستی پاک برای رشد و توسعه به مثابه آبی زلال برای یک ماهی در تنگی شیشه ای است و این تمثیل بخشی از اهمیت و جایگاه حفاظت از محیط زندگی و زیست بشری را به تصویر می کشد. با توجه به اهمیت محیط زیست سالم در زندگی امروز، نقش فرهنگ سازی در کاهش آسیب های حاصل از تخریب ها و آلاینده های رو به گسترش در شهرها، می تواند در نهادینه ساختن باور، پاک بودن و پاک زیستن را برای نسل های آینده نقشی انکار ناپذیر ایفا کند.

۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت به عنوان روز زمین پاک نام گذاری شده و فرصتی برای فرهنگ سازی در حفاظت از محیط زیست به شمار می رود. روز جهانی زمین پاک به عنوان نمادی از ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از محیط زیست و محیطی که در آن زندگی بشری به رشد و بالندگی می رسد؛ فرصتی مغتنم برای توجه به این فرهنگ سلامت محور و آینده نگر است.

شرکت سیمان آبیک نیز به عنوان بزرگترین تولید کننده سیمان در سطح کشور و خاورمیانه در جهت فرهنگ سازی در میان شهروندان تمام تلاش خود را برای پاکسازی و عاری کردن زمین از آلاینده ها و پسماندها در مناطق مختلف به عنوان اقدام عملی ماندگار به کار گمارده است. بر همین اساس برنامه ریزی لازم جهت پاک سازی طبیعت از جانب واحد HSE به عمل آمد و محدوده کناری شاهراه ارتباطی تهران– قزوین در مجاورت کارخانه جهت اجرای این مراسم در تاریخ ۲/۲/۹۸ در نظر گرفته شد. این حرکت فرهنگی و زیست محیطی با همراهی و مشارکت بیش از ۷۰ نفر از پرسنل کارخانه و ریاست محترم اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد اجرایی گردید. مطمئناً این اقدامات در راستای فرهنگ سازی برای پاک نگهداشتن محیط زیست در عصر حاضر به عنوان بازویی کارآمد در کنار سازمان های متولی این امر و خدمات رسان قابل تقدیر می باشد.

در جهت هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم اقدامات ذیل انجام گردید:

  • مشخص نمودن مسیر پاکسازی در مجاورت اتوبان تهران – قزوین
  • صدور دعوتنامه و اطلاعیه برای کلیه پرسنل جهت حضور در این مراسم
  • فراهم نمودن وسیله ایاب و ذهاب به محل پاک سازی
  • نصب داربست و بنر مربوط به همایش در محل پاک سازی برای اطلاع رسانی عموم
  • جمع آوری قریب ۱۰۰۰ کیلوگرم زباله از کنار اتوبان

انجام مراسم قرعه کشی و ارائه جوایز ارزنده به هشت نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه