سیمان

سیمان پرتلند پوزولانی ویژه


این محصول به منظور استفاده در بتن ریزی های حجیم ( سدها ، فونداسیونها ، پل ها و …) و مناطقی که احتمال وقوع واکنش های سیلیکاتی – قلیایی وجود دارد ، طراحی و تولید گردیده است.سابقه مصرف سیمان پرتلند پوزولانی ویژه آبیک در سدهایی نظیر خدا آفرین ، شهریار ، گلابر ، تالوار ، سیاه بیشه ، کینه ورس ، نمرود ،ژاوه ، آزاد کردستان ، آغ چای و قلعه گیز وجود دارد .نتایج بسیار مطلوب استفاده از این نوع سیمان در جهت کاهش گرمای هیدراتاسیون ، کنترل واکنش های سیلیکاتی – قلیایی و سایر آزمایشات بتنی کامل ( مقاومت و دوام ) در شرکت موجود و به متقاضیان ارائه می گردد.تنظیم نرمی و افزایش آن به مقادیر تقریبی Cm2/gr 4000 ، استفاده از آن را برای پرده های تزریق میسر ساخته است. محصول مذکور به عنوان برترین محصول R&D کشور انتخاب گردیده است.

  • معرفی محصول
  • توضیحات تکمیلی

پوزولان ها مواد سیلیسی و یا سیلیسی آلومینی هستند كه به عنوان یك مكمل سیمان پرتلند معمولی در افزایش خاصیت چسبندگی بتن موثرند . این مواد در حالت معمولی با آب واكنش ندارند . ولی در مجاورت آهك یا سیمان واكنش شیمیایی ایجاد می كنند و مقاومت و دوام بتن را در دراز مدت افزایش می دهند

مقاومت بسیار خوب در مقابل مواد شیمیائی مخرب مانند کلر،سولفاتها و قلیائیها . مقاومت نهائی بالاتر. قابلیت نفوذ وکارپذیری بهتر برای ویبره شدن . بتن ريزي با اين نوع سيمان در هواي سرد و دماي محيط كمتر از 5 درجه سانتي گراد توصيه نمي شود. حفاظت مصالح و آرماتور درون بتن در مقابل نفوذ مواد خورنده . خارج کردن املاح قلیائی از بتن . انبساط کمتر و قابل استفاده در بتن ریزی های حجیم . حرارت هیدراسیون کمتر در بتن ریزی های حجیم . بتن تشکیل شده از سیمان پوزولانی به علت نفوذ پذیری بهتر پوزولان و روانی آن ، دچار ترک خوردگی نمی شود. جلوگیری از واکنش قلیائی سیلیکا در سنگدانه های بتن مخصوصاً در سد سازی . حفظ منابع طبیعی به علت کاهش مصرف در سوخت و مواد اولیه سیمان . کاهش آلودگی هوا به علت جایگزین شدن به جای کلینکر و کاهش مصرف سوختهای فسیلی . کاهش مصرف انرژی الکتریکی به علت کمک سایش بودن در آسیابهای سیمان .