سیمان

سیمان پرتلند بلین زیاد ( پرتلند ویژه)


مهمترین ویژگی این محصول نرمی بسیار زیاد می باشد.نرمی زیاد این محصول باعث میشود تا سیمان در زمان کوتاهتری سخت شده و مقاومتهای اولیه آن افزایش یابد.کاربرد این نوع سیمان در مواردیکه گیرش اولیه سریع و مقاومت اولیه زیاد مورد نظر باشد ( نظیر سد ، بتن پرمقاومت ، تونل ، قطعات پیش ساخته بتنی ، بتن پاشیدنی یا شاتکریت ، پرده تزریق و برخی از محصولات ساختمانی خاص) ، توصیه می گردد.این نوع سیمان را میتوان از هریک از سیمانهای تولیدی آبیک نظیر سیمان تیپ۲ ، پرتلند آهکی ، پرتلند پوزولانی و پرتلند ویژه تولید نمود. در شرکت سیمان آبیک تولید این محصول تا نرمی Cm2/gr 5000 امکان پذیر می باشد..

  • معرفی محصول
  • توضیحات تکمیلی

اکسید کلسیم شصت تا شصت و هفت درصد ترکیبات سیمان را تشکیل می‌دهد. اکسید سیلیسیم اکسید آلومینیوم اکسید آهن اکسید منیزیم اکسید گوگرد که معمولاً به جای سنگ گچ، سولفات مورد نیاز تترا کلسیم آلومینو فریت را برای تشکیل سولفو فریت کلسیم به منظور تسهیل هیدراتاسیون سیمان، تأمین می‌کند. (برای پایین آوردن میزان پسماند نامحلول که توسط اسید کلریدریک مشخص می‌شود از این ترکیب به جای سنگ گچ استفاده می‌شود.) قلیایی‌های سیمان: شامل اکسید پتاسیم و اکسید سدیم می‌باشد که با پاره‌ای از مواد سنگی در بتن ترکیب شده و سبب خرابی بتن و تغییر در میزان افزایش مقاومت آن می‌شوند. در نتیجه مقدار کم این ترکیبات نیز بایستی کنترل و به آن اهمیت داده شود.

نوعی سیمان هیدرولیک است که از پودر کردن کلینکری که عمدتاً از اکسیدهای سیلیسی، آلومینیومی و آهنی که عامل تشکیل ترکیبات سیلیکاتی و آلومیناتی سیمان پرتلند می‌باشند، بدست می‌آید.